A negyedik generációs Brabus E V12-es alapján a legújabb Mercedes-Benz E-osztály ismét új mércét állít fel, mint a világ legnagyobb teljesítményű szedánja. Középpontjában ez a kizárólagos kis sorozatgyártású fenevad áll, az újonnan kifejlesztett Brabus SV12 Biturbo 800 R tizenkét-hengeres motormüvel. A névleges teljesítménye 788 LE és maximális nyomatéka 1420 Nm.
A fejlődési szakaszban a bizonyított Brabus SV 12 Biturbo motort átdolgozták kifejezetten erre a járműre. A módosított motort, mint SV12 Biturbo R 800, ültették az E-osztály -szintén- módosított motorterébe szinte sebészi pontossággal...
A szedán, amelynek tömege a 1.980 kg, 100 km/h-ra mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul. Alig 9,9 másodperc és egy négyajtós, 2 tonnás autonak a sebessége eléri a 200 km/h-t. A 300 km/h feletti sebességet mindössze 23,9 másodperc alatt produkál. Végsebessége több mint 370 km/h, habár az abroncs biztonsága érdekében csak 350 km/h-t lehet kihasználni...
Ezt a kiemelkedő teljesítményt a szélcsatornában eltöltött tartalmas óráknak, illetve a korábban, az S-osztalynál alkalmazott ”Ram-Air” fejlesztésnek köszönhetjük. Na, meg a könnyű szénszálas szerkezetnek... A ram-air érdekessége, hogy a járműhöz érkező levegőt nem lassítja le, hanem a sebességet kihasználva túlnyomással pumpálja a motorba. Így több oxigén jut az égéstérbe, ami nagyobb teljesítményt eredményez.
A szélesebb nyomtáv = jobb iránystabilitással bir nagy sebességnél a szerkezet. A kiszélesített sárvédőket elöl és hátul, a Brabus Monoblock Q kerekek tettek szűkségessé, melyek mérete: 9.5Jx19. A nagy teljesítményü abroncsok olyan nagy szükségüek az ilyen extrém sebességnél, hogy technológiai partnere nem is lehetne más, mint Pirelli és Yokohama. Elöl 255/35 ZR 19 és hátul 285/30 ZR 19es méretben.
A belső térböl sugárzik az igazi exkluzív luxus érzés. A sportos egyéni első ülések és a két hátsó különálló ülés kombinációja, a fekete Alcantara bőr, sima vagy perforált, a műszerfalon is bőr, majd az ajtókárpiton is bőr...szenzációs! A teljes jármű padlót is négyzet mintás bőr fedi. A ”Ram Air” résznél megemlitett kűlsö, matt-fekete szénszálas alkatrészek a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtó paneleken is megmutatkoznak.
Nem tartanám igazságosnak, ha nem foglalnám össze a külsö szénszálas paneleket, melyekröl emlitést tettem. Első kötény, első sárvédők, kerék-ház burkolat, hátsó légterelő ajak hátsó diffúzor és a szellőzőkbe is jutott egy kicsi. De akinek ez sem elég, annak a Brabus felkinálja – limitált számban – a Vertu prémium mobilgyártó
titánnal es szénszállal boritott "Vertu Ascent Ti Carbon Fibre" telóját.
titánnal es szénszállal boritott "Vertu Ascent Ti Carbon Fibre" telóját.
Igazi fenevadot sikerűlt a Csapatnak összehoznia ezzel a sok aero- meg karbon-halmozással, de úgy gondolom megérte a fáradozásokat és a beleölt idöt. Tekintélyt érdemel az utakon, a közel 2 méteres szélességével és az 5 méteres hosszával. 498.000 euró/darabért gyártják, a Német Szövetségi gépjármű-nyilvántartási ügynökségieknek...
swe.dino
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése