2009. szeptember 11., péntek

Koenigsegg Trevita

A svéd gyártó eddig sem csigalassúságú autóiról volt híres, de a Trevitával feltették az i-re a pontot. Ezzel bizonyítva azt, hogy az Ängelholm-i központban bizony nem pihennek.

A már-már klasszikus "halforma"


Az autók formavilága alapvetően nem változott sokat a 2006-ban debütált CCX óta. De valljuk be nincs is rá sok szükség. Sőt ez a hal forma - ha fogalmazhatok így - a Koenigsegg védjegyévé vált és nem csak nekem nyerte el a tetszésemet. A lényeg: 1018 LE, 1080Nm nyomaték, 0-100km/órára való gyorsulás 3 másodpercen belül. Ebből már rá is jöhetünk, hogy az ifjú titán a CCXR motorját örökölte, feltehetőleg itt-ott kisebb-nagyobb fejlesztésekkel. Természetesen a teljes kasztni carbonból van akárcsak a CCXR-nél, de az apró részleteket alaposan átdolgozták.



A legszembetűnőbb változtatás talán az autó hátulján történt, hiszen orbitális méretű légbeömlőkkel toldották meg a kocsi hátulját. Első ízben alkalmaznak "széria" autójukon duplaszárnyas spoilert, amely természetesen szintén carbonból van. Ezzel is segítve az utakon tartani a nem mindennapos erővel bíró "géphalat"és így, már "Stig" sem fog elszállni vele a Top Gear pályáján gyors köre alatt. Izgatottan várjuk az autó hivatalos debütálását és az első teszteket, az előzetes információk szerint évi 20 darabban legyártot betontorpedóról.


Vatt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése