„ Mit nekem te zordon Kárpátoknak fenyvesekkel vadregényes tája? ” És mit nekem a csili-vili Mini Cooper, a Corsa, a Fiesta? Nem kellenek! Nem kell 1.6-os turbó Fiesta angyal formájú középkonzollal, nem kell 210 lóerő körüli John Works Mini és nem húzok bele, hiába szólítanak fel gülü szemű hosszú pulcsis Opel rémek. Trabantot akarok, megint!
Tartozom egy vallomással: nem vagyok hívő. Nem hittem el, hogy a kis autó új formája bejöhet. Nem hittem, hogy amikor meglátom, elkezdem várni 2012-t. De ez a kis mosolygós jószág az én arcomra is mosolyt csalt. Miután láttam a képeket, örömmel és pirospozsgás arccal bámultam ki a fejemből, mint egy kisgyerek. Kerestem az utcákon a kis pöfékelő keleti csodamasinát. Pömmpööpöööömmm, óriási hanghatások közepette gurult be, akár egy megtervezett főműsorszám. Vártam, ahogy a karácsonyt – még pár éve. Rozsdabarna kavicságymetál fényezés és ma mégsem volt szebb nála.
Az új Trabant mindent hoz, amit egy Trabantnak csak hoznia kell. A stíluselemek tökéletesen passzolnak a mai formákba, mégis minden hű maradt a feltámasztani kívánt modellhez. A hátsó lámpa elképesztő, a kerek első lámpák, a már említett vidám arc, és a tető. Az összkép számomra azt akarja mondani, hogy eszméletlen sportos élményautó van születőben. Ám itt jön a csattanó. A Herpa elektromos megoldáson töri a kobakját, legalábbis a mérnökei. Sportos kép, elektromos hajtás, 65 lóerő. 65 lóerő, sportos kép, elektromos motor. Elektromos motor, 65 lóerő, sportos kép. Lehet még fokozni, de sehogy sem fér össze ez a három tulajdonság. Egyszerűen hülyeség, ez a kis gép többet érdemel ennél. 30 millió euró azonban el kéne, hogy beinduljon a gyártás, és itt feltámadhat a remény: hátha olyan befektető jön, aki pörgős erős motort szeretne. Fohászkodjunk testvéreim, hogy a Trabi újra düböröghet kis hazánk útjain, de valami szerethető motorral.
TGerely
i'm lovin' it :)
VálaszTörlés