A Zenvo megálmodói azt az utasítást adták a tervezőknek, a "Hermann Brandt Design" csoportnak, hogy tervezzenek egy olyan sportautót, amihez semmi más nem hasonlítható. A design-hoz agresszív stílusú sportautót kevertek versenyautó elemekkel.
A Zenvo ST1 sportosságát mi sem támaszthatja alá jobban, mint a szabadon áramló vonalak, melyek dinamikusabbá teszik az autó alakját, a tető kialakítása, oldalsó vonalak, légbeömlő, stb. Az éles vonalak kötik össze az izmos felületkezelés létrehozását drámai gondolatokkal. Ügyelve a túlzások elkerülésére, igényesen alkalmazták a karbon alkatrészeket is.
Az ST1 célja a hatszögletű hűtőmaszkkal megteremteni a Zenvo védjegyét. A védjegy-teremtés további részét képezi a nagyra nőtt légbeszívó, a fékek és a motor hűtését elősegítve. Az első kialakításához nagyban hasonlít a hátsó is, ami köré nagy diffúzor szükséges a nagy sebességű stabilitás bíztosítása végett. Kissé szokatlan első ránézésre a lámpák alatt elhelyezett kipufogók jelenléte, de ezzel teszi valóban egyedivé a Zenvo-t.
A dán ST1 egy könnyű építésű gép, a maga 1 376 kg-jával, vagyis körülbelül azonos, mint a svédek CCX és CCXR Koenigsegg-je. 467 cm hosszú, 204 cm széles és 120 centiméter magas. Az ST1 dühös, body building kinézete egy V8-as hét literest rejt magában, ami 2,3 literrel nagyobb, mint a Koenigsegg autóké. A gép, amely egyaránt fel van szerelve kompresszorral és turbófeltöltővel, 1104 lóerőt mozgosít 6 900 fordulat/perc mellett és 430 Nm nyomatékkal bír 4500 fordulat/perc alatt. A motor egy hatfokozatú manuális váltóhoz kapcsolódik, hogy elküldje a hatalmat a hátsó tengelyre, amely fel van szerelve egy hidraulikus differenciálzárral. Ez segíti az ST1-t, hogy nulláról 100 km/h-re három másodperc alatt gyorsuljon. A gyorsulásban és a végsebességben is veri a Koenigsegg, mivel a dánok gépe 375 km/h-ra képes, 25-tel kevesebbre mint a svédeké. Ugyanakkor érdemes szem előtt tartani, hogy az autó végsebessége elektronikusan korlátozott, illetve, hogy ezek csak papíron szereplő adatok.
A belső tér minden mai igénynek elege tesz és teljes mértékben szolgál mindennemű kényelmet. Értem ezalatt a két zónás klímát, a sport üléseket, Alcantara kárpitozást, hangtechnikát, GPS-t, head-up kijelzőt és még sok mást. A legkedvesebb rész a belső térben a műszerfal, ugyanis a sebességmérőn csupán 4 szám található. 100-200-300 és 400.
A termelés valószínűleg 2010 márciusában kezdődik és mindössze 15 példány erejéig tart. A várható ár mintegy 16 millió dán korona, ami körülbelül 584 millió magyar forintnak felel meg. Érdeklődve várom felbukkanásukat az európai utakon...
prof.swe.dino
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése