Alig több, mint egy hónappal ezelőtt hozta nyílvánosságra az első, hivatalos jelentések Ed Welburn, a GM tervezések feje a C7-essel kapcsolatban. Eszerint 2012-re meg kell érkeznie a Chevrolet Corvette C7-nek, a stílusát meghatározó, osztott hátsó ablakokkal díszítve.
Igen, igen, azok a bizonyos osztott hátsó ablakok... Bár gyakran tekintik ikonikus Corvette elemnek, valójában csak a 1963 Corvette Sting Ray-re szerelték fel. A Stingray koncepcióautó a Transformers filmben debütált, de a GM és a Welburn egyaránt megerősítette, hogy a Stingray koncepció nem a C7-es Corvette. A Stingray számomra akkor is tagadhatatlanul Corvette, és a következő generációs "Vette" is, mintha egy kicsit retros stílusjegyeket hordozna, akárcsak a 2010-es Chevrolet Camaro. A hagyományőrzést táplálja a megszokott orrmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezés is. Amelyet a modern kor high-tech anyagainak - szénszál, alu és magnézium - felhasználásával igyekszik minnél könnyebbre varázsolni a GeneralMotors.
A súly mellett fontos figyelembe venni a teljesítményt is. Az 1959-es Corvette Stingray 4,6-os, V8-as motorral volt felszerelve, 315 LE, 6.200 percenkénti fordulaton. Ez napjaink környezettudatos világában nem lenne reális döntés az amerikai kormány szerint, de a GM nem engedi, hogy alapjaiban gyengítsék a legendát, így mindent megtesz - ez jelenthet hibrid-hajtást is - annak érdekében, hogy tiszteletét tegye a Stingray előtt és egy energiától duzzadó, formabontó vadállatot faragjon.
prof.swe.dino
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése